lördag 5 mars 2011

Mot nya mål!

2011 års tema är Mot nya mål. Lagom kryptiskt och odefinierat. Vad det i slutändan kommer att innebära får vi se vid slutreflektionerna av detta år.

Nu har jag i alla fall hittat en liten maskot som ska påminna om temat; Voodolls-dockan Trinity som "ger dig kraften att lyckas och uppnå dina mål" och det låter ju i alla fall lovande.

Hittills har jag betat av eller påbörjat detta (sedan finns det några mål som inte är offentliga):
  • Byta mobiloperatör. Det känns lite lyxigt att numer kunna prata i telefon över hela lägenheten och inte bara på tre utvalda punkter.
  • Lära mig virka. Ett gammalt barndomstrauma som jag nu övervunnit. Tack vara Internet och alla underbara pysslare som delar med sig av kunskap och inspiration har det gått över förväntan.
  • Skaffa trådlöst nätverk hemma. Ja vi är inte riktigt klara men modemet är på väg
  • Börja om med fikabloggen. Ja, jag har ju så sakteliga återupptagit bloggandet men jag önskar att jag hade ett större och rikare ordförråd och skrivarklåda :)
  • Träna hundarna. Tja, båda hundarna är anmälda till kurser och nu önskar vi bara lite finare väder så vi kan komma ut mer.
  • Fortsätta gå på teater/bio/museer och en och annan liten resa hoppas jag får plats.
/C

Inga kommentarer: