lördag 9 april 2011

Underbara vänner

Igår när jag kom hem så låg det ett vadderat kuvert och väntade på köksbordet. Naturligtvis blev jag mycket nyfiken på vad det kunde vara eftersom jag inte nätshoppat på ett tag.

Det visade dig att paketet kom från underbara Maria och Jade i Göteborg som uppenbarligen följt mitt tjatande om virkning.


I paketet låg en bok om virkning! Hur söta figurer som helst kan jag nu ge liv till.


Självklart var jag tvungen att pröva. Så nu har jag virkat en kropp i svart. Vem det blir har jag inte riktigt bestämt än men jag har en liten känsla för vem som vill komma fram. Det är lite pillrigt att virka så smått och svart var en lurig färg att använda då det är svårt att se maskorna men det gick över förväntan.  När det var dags för osynliga minskningar så hittade jag en bra film på youtube som jag kunde använda mig av.


Jag som gett mig själv Panduro-förbud resten av månaden var ju bara tvungen att köpa till lite material som ska bli detaljer på de söta små figurerna.


Jag återkommer när jag lekt Frankenstein klart :)

/C

Inga kommentarer: