onsdag 2 november 2011

Kakakademin

I veckan hade Hem- och konsumentkuskapsfröknarna bjudit in till bakafton. Vi var 8 hågade bagare som anmälde oss till aftonen och det var mycket trevligt. Kvällen inleddes med att vi blev bjudna på fänkåls och potatissoppa med rökt lax och bröd. Trots att jag inte är ett stort fan av fänkål så var detta riktigt gott och precis vad vi behövde innan vi fick instruktioner och delade in oss i grupper.




Ingredienserna

Vaniljhjärtan - goda men svåra att göra

Toscabitar

Mina Mazariner

Mina biskvier

Detta gjorde vi tillsammans

De glada bagarna
Chokladbiskvier, Mazariner, Toscabitar och vaniljhjärtan stod på agendan och jag har alltid velat pröva att göra biskvier så jag valde detta. Men man kan inte komma ifrån att det är lite pressat att baka medan vi blev övervakade av två kompetenta fröknar :).

/C

Inga kommentarer: