söndag 16 oktober 2011

Studiebesök hos tandläkaren

Nu har jag dels lyckats skriva ihop ett underlag samt gjort mitt studiebesök hos tandläkaren och hans tandsköterska. Ett intressant besök som gav lite nya perspektiv och lite ny kunskap på både gott och ont ;). Nu ska jag bara komma på hur man kan använda detta på ett smart och inspirerande sätt i undervisning. Vad kallar man sådant förresten? Att pedadogisera något, eller?!

Några bilder lyckades jag också ta  och trots att jag har en liten fjuttig kompaktkamera så blev jag ändå relativt nöjd med resultatet.

Sond och spegel

Bedövningsspruta

Tandläkarborr
Visste ni att borren som man tar sig igenom emaljen med (den till höger) är turbindriven och roterar med en hastighet av  200 000 varv per minut. Borrkronan är diamantbeklädd och den tjockaste delen av tandemaljen är bara 2 mm tjock!

Tänk så mycket spännande teknik det finns i världen!
/C

Inga kommentarer: