söndag 19 juni 2011

Tandläkarväder

Denna vecka råkade jag ut för tandvärk delux. Inte så skoj mitt i den mest panikslagna veckan på året med tusen saker att göra och fixa samt fira och ta farväl till både en del elever och kollegor.

Kallsvettig i torsdags trodde jag inte jag skulle överleva dagen men med Alvedon löste det sig. Lite slokörad var det bara att börja leta upp tandläkare då jag fallit ur systemet sist vi flyttade. Google ÄR vår vän och tack vare nätomdömen hittade jag Tandläkargruppen som var högt rankade och hade öppet på helgerna fick bli en chansning.


Jag fick en tid på söndagen - toppen, eller nåt... Tänk om alla tandläkare jag mött under åren, speciellt i min ungdom, varit lika servicemindade, förtroendeingivande och pedagogiska som denna.

Det visade sig att en av mina bakre tänder gått hädan pga för många lagningar, frakturer och sprickor. Lösningen blir att jag väljer att skänka bort den till bättre behövande.


Då det inte fanns tid att dra ut den stackaren idag så har det borrats ut gamla fyllningar ner till roten (och det kändes ingenting trots att vi struntade i bedövning!) och jag har nu fått ett bakteriedödande medel och en provisorisk fyllning till i nästa vecka.

Dyrt var det men precis som med mynttoaletter så har nöden ingen lag ;) Nu börjar så sakta smärtan lägga sig och tack vare den trevliga tandläkaren och tandsköterskan så ser jag nästan fram emot att gå dit.

Det som jag också lärt mig idag är vad Winnerbäck menade med Tandläkarväder ;)


/C

Inga kommentarer: