tisdag 19 juli 2011

Bravo - Bravissimo!

Att köpa underkläder i Sverige känns mer eller mindre hopplöst. Visst finns det många små butiker som har kvalitets BHar men de är förvånande få som har större storlekar och priserna kan få vem som helst att börja gråta.

För ett par år sedan när vi besökte Edinburgh hamnade jag av en slump inne på Bravissimo och sedan den dagen är jag helt frälst. Det är lycka att kunna kliva in i en butik där det alltid finns leende och serviceinriktad personal. Man bokar en fitting, vilket innebär att man får egen tid med expediten som hjälper en att plocka fram en (eller flera) modeller som passar och hjälper till med provning och råd. Detta är gratis och en genomsnittlig BH på Bravissimo kostar 25-30 pund.

Det mest imponerande av allt är att om de inte har färgen/storleken inne i butiken så skickar de hem den gratis (!!) även till Sverige. Så idag fick jag ett litet paket på posten - den tredje av mina BHar för om man nu hittar något som passar så tar man väl den i alla färger! ;)

Ett litet paket på posten 8 dagar efter jag var i London

Varsamt inslagen i silkespapper

En svart BH var det länge sedan jag ägde och nu ångrar jag att jag inte tog den blå med (utöver vit och persikofärgad)
Bravissimo är en anledning till varför jag skulle kunna tänka mig att bo i Storbritannien :)

/C

Inga kommentarer: