lördag 30 juli 2011

Ungnens sista måltid

Nu har vi fått beställt och fått levererat det sista till köket. Ny spis och diskmaskin. Om detta ska jag skriva den dag jag tagit mig i genom den upplevelsen, som inte riktigt är klar än... 

Gammal spis
MEN för att ge den gamla ugnen ett värdigt slut så passade jag på att göra ett sista bak.

Lånade bär
Det började med att vi lånade lite körsbär från omgivningarna en mörk natt på sista kissrundan med fröknarna. Tänk vad praktiskt det är att alltid bära omkring på en massa svarta påsar :)

Det man behöver till en paj
Tyvärr är sorten sura körsbär och jag funderade över vad man kan göra av dessa. Det slutade med att jag bestämde mig för att tillreda dem som min favoritraberberpaj som jag skrivit om här.

Skjuts in i ugnen
Resultatet blev inte helt optimalt eftersom jag inte tog tillräckligt med potatismjöl då bären var ganska vattniga. Hur som så är ju alltid en paj med vaniljglass - en paj med vaniljglass ;)

Färdig!

/C

Inga kommentarer: