tisdag 19 juli 2011

Vänner

Med långa lata dagar kommer även möjligheten att träffa vänner som man ibland allt för sällan träffar när vardagen tuffar på.

Första mötet var med de gladaste A-K och Catharina och DP-gänget som består av Fröknarna samt Diva, Lova (Sveriges snabbaste DP!!) och Loppan. Sedan får man ju förstås inte glömma Hugge huggtand - eller Dolph som C döpt om honom till. Ni som träffat på DPs vet att de inte alltid är så lätta att gruppfotografera så denna gång var det C som fick posera :)
 
Catharina på bordet. Helt klart BIS :)

Utflykten gick till Himmelska hundar för en, som alltid, lika god lunch med en liten efterrätt.

Visst måste man tipsa om bra-att-ha saker till hunden

Rödbetstallrik med chevré
Chokladmuffins delux
Andra mötet var med Herr B och Camilla. Efter en promenad och lite kaffe blev det en hel del uppdateringar och en liten fotovisning av semestern. Tack och lov så visade vi inte alla 1000 bilderna vi tagit ;)

Herr B och Fröken B
Tredje mötet var med K och dottern V. Det var alldeles för länge sedan vi sågs men som alltid hade jag ont i käkarna av allt skratt. Vi förtärde en trädgårdslunch på Djurgårdsbrunns värdshus. Jag tror att det var länge sedan jag varit så mätt även om jag inte tyckte att jag åt så (!?) mycket. Det var till och med så att jag inte orkade äta upp desserten (!!). Fantastiska V bar för dagen ett egendesignat linne och hade med sig en present till Fröknarna. Jag och V har förövrigt samma favoritbutik som börjar på P och slutar på anduro... :)

Varför är alltid pappor retstickor?!

Tyvärr överlevde inte den lilla katten helt då marodören "pussat" lite på den

/C

Inga kommentarer: