måndag 8 augusti 2011

Biodejt

Eftersom vi hade FF i helgen (frökenfritt) så passade vi på att gå på en biodejt. Vi började med en lunch på balkongen och sedan begav vi oss in till stan.

Dejten började med lite kaffe på Bianchi café som ni så småningom kan läsa om på fikatipset.


Vi var på Skandia Teatern och såg Bridesmaids som var riktigt bra och sevärd! På Skandia har jag inte varit sedan jag var på Sound of music sing along - något som jag absolut rekommenderar om ni någon gång får möjligheten.


Efter bion vandrade vi upp till söder och hamnade på Hjärtats bar. Då vi inte var jättehungriga beställde vi från barmenyn. Råraka med skagenröra fick det bli och den var verkligen god.


Till efterrätt drack vi en drink gjord på vodka, äppellikör och mynta som mixas med is. Det var en vuxenslushie som fungerade lika bra som dessert som drink :)

Vi var även på bio dagen efter och såg The Trip - En riktigt kass och gubbig film som jag för mitt liv inte förstår varför den fått så höga betyg av recensenter.

/C

Inga kommentarer: