lördag 27 augusti 2011

Nabbo

För tredje året i rad har vi avslutat semestern hos vår vän K med dotter i en sommarstuga i Roslagen. Man får nog helt enkelt säga att det blivit en liten tradition.

Kvällens arbetsuppgifter delas ut
K har en fantastisk berättarteknik och när han kommer igång så skrattar jag tills det att tårarna sprutar och magen ömmar och även denna afton lyckades han med det.

För ett par år sedan var vi hembjudna till K på middag och när vi anlände, lite lagom hungriga stod ingredienserna på diskbänken. Hemmagjord pizza var planen. Det var bara ett litet krux - K hade tvättstuga samtidigt så den gode värden lämnade oss (läs mig) med uppgiften att få ihop middagen medan han gick ut och fixade tvätten! Självklart stod middagen på bordet när han återkom ;) Så det är alltid lika spännande att se vad som kommer att hända när man möter K - men det är också det som är charmen :).

Fröknarna fick en egen hage
Till denna afton hade han slagit på stort och gjort en lista och planering för helgens aktiviteter och alla fick en uppgift. Jag hade redan fixat efterrätt, lingonmousse på chokladbotten, och fick den lyxiga uppgiften bakpotatis så jag satt mest på verandan och njöt av sensommaren, även om regnet stundtals öste ner.

Det blev en underbar middag och tidigt på morgonen kröp jag ner i gäststugans säng och sov som en prinsessa.

Det är nästan så att jag redan längtar till nästa år :)

Inga kommentarer: