tisdag 9 augusti 2011

Husmorstips

I dessa tider har vi lyckats skapa en liten odling av bananflugor och även om jag är en någorlunda djurvän så är inte flugor mitt förstahandsval.

Google är vår vän och den självklara första lösningen är att googla efter ett sätt att döda av de små varelserna. Söker man på bananflugor så får man 153 000 träffar (!!) och många handlar om hur man utrotar dem.

Första sidans recept lyder lika delar vinäger och honung sedan lite diskmedel så jag tog på mig labbrocken, skyddsglasögonen och satte igång - hur svårt kan det vara liksom :)

Eftersom jag skulle gå hemifrån på dagen och T låg och sov så ville jag inte riskera att han antingen lyckades förtära läckerheten eller kasta ut den så jag skrev ett litet meddelande.


Men jag tror att bananflugorna anade oråd för det enda denna blandning resulterade i var att flugorna satt på kanten och tittade ner för att sedan fortsätta sitt festande på vår frukt. Efter tre dagar hittade vi EN enda liten död fluga i skålen och han kunde ju lika gärna ha dött av ålderdom eller halkat på kanten. Så kära Hobbyman.se ditt husmorsknep fungerade inte...

/C

Inga kommentarer: